Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń | Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii |
[1] »Cóż tedy odznacza żyda? lub co za pożytek z obrzezania?
[2] »Niemało jest tego, co odznacza ich pod każdym względem: a najpierw to, że im powierzone były obietnice Boże.
[3] »Bo i cóż z tego, że niektórzy z nich nie uwierzyli? Azali niedowiarstwo ich miało w niwecz obrócić wierność Boga?
[4] »Żadną miarą! Bóg bowiem jest wierny, a każdy człowiek zawodny: według tego co napisano jest: "Abyś ty się okazał sprawiedliwym w tem, co mówisz: i zwyciężył, gdy ciebie sądzą".
[5] »Lecz jeżeli nieprawość nasza uwydatnia sprawiedliwość Bożą, to cóż powiemy? Czy nie jest Bóg niesprawiedliwy, gdy wywiera gniew? (mówię to sposobem ludzkim).
[6] »Przenigdy! Bo inaczej jakożby Bóg sądził ten świat?
[7] »Bo jeśli prawda Boża przez moje kłamstwo jaśniejszą się okazuje ku jego chwale, to pocóż mam być jeszcze sądzony jako grzesznik?
[8] »I czyż nie mamy czynić źle, aby wynikło stąd dobre? (jak nas potwarzają, i jak niektórzy utrzymują, że my tak mówimy). Ależ takich sprawiedliwe czeka potępienie.
[9] »Cóż tedy? Przewyższamy ich? Bynajmniej! Dowiedliśmy bowiem, że wszyscy, tak żydzi, jak i poganie, są pod grzechem:
[10] »jako napisano jest: "Niemasz nikogo sprawiedliwego:
[11] »niemasz rozumnego: niemasz, ktoby szukał Boga.
[12] »Odstąpli wszyscy pospołu: niemasz, ktoby czynił dobrze: niemasz ani jednego.
[13] »Grób otwarty gardło ich: języka swego używają na zdradę: jad żmijowy pod wargami ich.
[14] »Usta ich pełne przekleństwa i goryczy:
[15] »nogi ich skore ku wylaniu krwi:
[16] »spustoszenie i zagłada na drogach ich:
[17] »a drogi pokoju nie znają.
[18] »Niemasz bojaźni Bożej przed oczyma ich".
[19] »A wiemy, że cokolwiek mówi zakon, mówi do tych, którzy są pod zakonem, aby wszelkie usta zatkane były, i żeby wszystek świat podpadł pod sąd Boży.
[20] »Albowiem z uczynków zakonu żaden człowiek nie będzie przed nim usprawiedliwiony, bo zakon służy jeno do poznania grzechu.
[21] »Teraz atoli została objawiona sprawiedliwość z Boga bez udziału zakonu, mająca za sobą świadectwo zakonu i Proroków:
[22] »sprawiedliwość z Boga przez wiarę w Jezusa Chrystusa dla wszystkich i we wszystkich, którzy weń wierzą: bo niemasz różnicy.
[23] »Wszyscy bowiem zgrzeszyli, i nie mają chwały przed Bogiem,
[24] »dostępują zaś usprawiedliwienia za darmo, z łaski jego, dla okupu, złożonego przez Jezusa Chrystusa we własnej jego osobie.
[25] »Jego to wystawił Bóg przed oczy wszystkich, aby przez wylanie krwi swojej stał się ubłaganiem za grzechy dla wierzących weń: to zaś uczynił, aby okazał sprawiedliwość swoją co do grzechów przeszłych,
[26] »których karać zaniechał czasu cierpliwości swojej: i aby okazał sprawiedliwość swoją w tym i to czasie, iż jest sprawiedliwy sam sobie, i że usprawiedliwia każdego wierzącego w Jezusa Chrystusa.
[27] »Gdzież jest tedy chełpliwość twoja? Wyrzucona jest! Przez jaki zakon? Uczynków? Nie: ale przez zakon wiary.
[28] »Twierdzimy bowiem, że człowiek staje się sprawiedliwym przez wiarę, bez uczynków zakonu.
[29] »Czy Bóg jest Bogiem samych tylko żydów? Czy i nie pogan także? Oczywiście i pogan także:
[30] »bo Bóg jest jeden: on też usprawiedliwia i obrzezanego z wiary, i nieobrzezanego przez wiarę.
[31] »Zakon tedy znosimy przez wiarę? Bynajmniej! Raczej zakon stwierdzamy.