Teksty » Listy Pawła - abp Albin Symon » List do Rzymian » Rozdział 4
«  List do Rzymian 3 List do Rzymian 4 List do Rzymian 5  »
Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń
 
Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii
[1] »Cóż tedy, powiemy, zyskał Abraham ojciec nasz wedle ciała? [2] »Bo jeżeli Abraham został usprawiedliwiony z uczynków, ma chwałę, ale nie przed Bogiem. [3] »Bo cóż mówi Pismo? "Uwierzył Abraham Bogu, i poczytano mu to było ku sprawiedliwości". [4] »Lecz temu, kto zarabia pracą, zapłata poczyta się nie z łaski, ale z powinności. [5] »Temu natomiast, kto nie zarabia pracą, ale wierzy w tego, który usprawiedliwia bezbożnego, wiara jego poczyta się mu ku sprawiedliwości z postanowienia łaski Bożej. [6] »Podobnież i Dawid błogosławionym nazywa człowieka, któremu Bóg poczyta sprawiedliwość nie dla uczynków. [7] »"Błogosławieni, powiada, którym odpuszczone są nieprawości, komu pokryte są grzechy. [8] »Błogosławiony mąż, któremu Pan nie poczyta grzechu". [9] »A to błogosławieństwo czy tyczy się samych tylko obrzezanych, czy też i nie obrzezanych? O Abrahamie powiadamy, że wiara poczytana mu była ku sprawiedliwości. [10] »Kiedyż więc poczytana mu ona była? Po obrzezaniu, czy przed obrzezaniem? [11] »Nie po obrzezaniu, ale przed obrzezaniem. I otrzymał znak obrzezania jako pieczęć sprawiedliwości z wiary, którą miał przed obrzezaniem: aby był ojcem wszystkich wierzących, chociażby i nieobrzezanych, aby i im też wiara poczytana była ku sprawiedliwości: [12] »i aby był ojcem obrzezanych, tych mianowicie, którzy nietylko są obrzezani, ale wstępują też w ślady wiary ojca naszego Abrahama, którą miał on, nie będąc jeszcze obrzezanym. [13] »Obietnica bowiem dana Abrahamowi, czyli potomstwu jego, że zostanie dziedzicem świata, przywiązana była nie do Zakonu, ale do sprawiedliwości z wiary. [14] »Bo jeżeli dziedzicami są tylko ci, którzy mają zakon, tedy próżną staje się wiara, upada obietnica. [15] »Wszelkie prawo bowiem pociąga za sobą gniew, bo gdzie niema prawa, tam niema i przestępstwa. [16] »I dlatego dziedzicami są ci, którzy mają wiarę, aby to było z łaski, i aby obietnica moc miała dla wszystkich potomków: nietylko dla tych, którzy posiadają zakon, ale i dla tych, którzy mają wiarę Abrahama, ojca nas wszystkich [17] »(jako jest napisano: "Postanowiłem ciebie ojcem mnóstwa narodów") przed Bogiem, któremu on uwierzył: który ożywia umarłych, i zowie to, czego jeszcze niema, jak i to, co już jest. [18] »Przeciw nadziei uwierzył on w nadzieję, że zostanie ojcem mnóstwa narodów, podług tego, co mu powiedziano było: "Tak będzie potomstwo twoje!" [19] »I niezachwiany w wierze, choć już prawie stuletni, nie patrzał na obumarłe swe ciało, ani na łono Sary obumarłe. [20] »O obietnicy Bożej nie wątpił przez niewiarę, ale mocny był w wierze, i dał chwałę Bogu: [21] »najpewniejszym będąc, że cokolwiek obiecał, mocen jest także wykonać. [22] »I dlatego poczytano mu to było ku sprawiedliwości. [23] »A nie dla niego jednego napisano jest, że mu to poczytano było ku sprawiedliwości, [24] »ale i dla nas, którym poczytana będzie wiara w tego, który wzbudził z martwych Jezusa Chrystusa, Pana naszego: [25] »wydanego na śmierć za nasze przestępstwa, a zmartwychwstałego dla naszego usprawiedliwienia. 
«  List do Rzymian 3 List do Rzymian 4 List do Rzymian 5  »


 Źródło tekstu: Tekst opracowany przez BibliePolskie.pl na podstawie skanów z Krośnieńskiej Biblioteki CyfrowejOpis prezentowanego tekstu: SYMON F. A. Ks. Arcybp. Listy św. Pawła Apostoła, z greckiego oryginału przełożył X. FR. A. Symon arcybiskup. Tekst na nowo rozłożył, wstępy i objaśnienia napisał X. J. Korzonkiewicz. Kraków. Nakł. Księg. Krakowskiej. Druk "Głosu Narodu" 1928. XLVI+267s.