Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń | Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii |
[1] »(6:21) Bo ten Melchisedek Król Salimski, offiarnik Boga nawyższego, zaszedszy drogę Abrahamowi wracającemu się zporażki królów, błogosławił go.
[2] »(6:22) Któremu i dziesięcinę ze wszego oddzielił Abraham. Naprzód jednak wykłada się król sprawiedliwości. A potym Król Salima, co jest, Król pokoju.
[3] »(6:23) Bez ojca, bez matki, bez rodu, ani początku dni, ani żywota końca mając. Lecz przypodobany synowi Bożemu trwa offiarnikiem na wieki.
[4] »(6:24) A przypatrzcie się jako (to) wielki tento, któremu i dziesięcinę dał Abraham patryarcha z korzyści.
[5] »(6:25) Ano oni co z synów Lewiowych offiarnictwo przyjmują, roskazania mają dziesięciny brać od ludu wedle zakonu, to jest, od braciej swojej, choć też wyszli z biódr Abrahamowych.
[6] »(6:26) Lecz ten co bez rodu, ich dziesięciny wziął u Abrahama, i onego który miał obietnice błogosławił.
[7] »(6:27) A oprócz wszelkiego sporu mniejszy od więtszego błogosławion bywa.
[8] »(6:28) A tu jednak śmiertelni ludzie dziesięciny biorą, lecz tam (on) o którem świadczono iż żywie.
[9] »(6:29) A iż tak mam rzec, przez Abrahama i sam Lewi co dziesięciny bierze, dał dziesięcinę (onemu.)
[10] »(6:30) Bo jeszcze wbiodrach ojcowych był gdy mu zaszedł drogę Melchisedek.
[11] »(7:1) JEśli przeto doskonałość przez Lewitskie offiarnictwo była. Bo pod tem lud zakonem obdarzon, cóż jeszcze potrzeb było wedle porządku Melchisedeka drugiemu powstawać offiarnikowi, a nie wedle porządku Aaronowego nazwanemu być?
[12] »(7:2) Bo przestawiwszy offiarnictwo, za potrzebą i zakonu przestawienie być musi.
[13] »(7:3) Bo (ten) na kogo to mówiono, do inego pokolenia należy, z którego żaden nie stał u ołtarza.
[14] »(7:4) Bo jawno iż z Judy wyniknął Pan nasz, na które pokolenie nic o offiarnictwie Moiżesz nie mówił.
[15] »(7:5) A obficiej jeszcze jawno jest, iż na podobieństwo Melchisedeka powstał offiarnik drugi.
[16] »(7:6) Który nie wedle zakonu cielesnego przykazania uczynion, ale wedle mocy żywota nierozruszliwego.
[17] »(7:7) Bo świadczy: Ty jesteś offiarnik na wieki, wedle porządku Melchisedekowego.
[18] »(7:8) Bo jednak odłożenie bywa uprzedzającego przykazania, prze jego mdłość i nie pożytek.
[19] »(7:9) Bo niczego niewykonał zakon, lecz wprowadzenie lepszej nadzieje, przez którą przybliżamy się ku Bogu.
[20] »(7:10a) A ile nie bez przysięgi
[21] »(7:10b) (Bo) oni krom przysięgi są offiarniki poczynieni; lecz ten za przysięgą przez mówiącego k niemu: Przysiągł pan a nie rozkaje się. Ty offiarnik na wieki, (wedle porządku Melchisedeka.)
[22] »(7:11) Wedle tego tem lepszego przymierza został rękojmią Jesus.
[23] »(7:12a) A onych jednak wiele jest poczynionych offiarników przeto że im śmierć niedopuszcza trwać.
[24] »(7:12b) Lecz ten przeto (iż) trwa na wieki, nie odmienne ma offiarnictwo.
[25] »(7:13) Zkąd też zbawić dostatecznie może przychodzące przezeń ku Bogu, zawżdy żywąc na (to żeby się mógł) przyczyniać za nimi.
[26] »(7:14) Bo taki nam zgodził się arcyoffiarnik, nabożny, nieszkodliwy, niezmazany, odłączony od grzeszników, i wyszej niż niebiosa uczyniony.
[27] »(7:15) Który niepotrzebuje co dzień, jako oni arcyoffiarnicy, pierwej za swoje grzechy offiar przynosić, potym za ludskie. Bo to uczynił raz siebie przyniozszy.
[28] »(7:16) Bo zakon postanawia arcyoffiarniki ludzie mające mdłość. Lecz rzecz przysięgi która po zakonie (uczyniona) syna (stanowi) na wieki poświęconego.