1. | BUDNY.1574 | Bo obrzezanie jednak pomaga jeśli zakon zachowasz, lecz jeśli przestępcą zakonu jesteś, obrzezanie twoje napłetkiem się uczyniło. |
2. | WUJEK.1923 | Obrzezanie w prawdzie jest pożyteczne, żebyś zachował zakon; ale, jeźlibyś był przestępcą zakonu, twoje obrzezanie stało się odrzezkiem. |
3. | RAKOW.NT | Abowiemci obrzeska jest pożyteczna, jeślibyś zakon czynił; a jeślibyś przestępcą zakonu był, obrzeska twoja, nieobrzeską się stała. |
4. | GDAŃSKA.1881 | Boć obrzezanie jest pożyteczne, jeźlibyś pełnił zakon; ale jeźlibyś był przestępcą zakonu, twoje obrzezanie stało się nieobrzezką. |
5. | GDAŃSKA.2017 | Obrzezanie bowiem jest pożyteczne, jeśli wypełniasz prawo, ale jeśli przekraczasz prawo, twoje obrzezanie staje się nieobrzezaniem. |
6. | JACZEWSKI | Wiedz przeto, że obrzezanie dobre jest, gdy prawo zachowujesz; gdy zaś jesteś przestępcą prawa, to obrzezanie twoje nic nie znaczy; |
7. | SYMON | Tak samo rzecz się ma i z obrzezaniem: pożyteczneć jest ono, jeżeli zachowujesz zakon: ale jeśli zakon łamiesz, obrzezanie twoje przestaje być obrzezaniem. |
8. | MARIAWICI | – Obrzezanie wprawdzie jest pożyteczne, jeślibyś Zakon zachował; ale jeśli będziesz przestępcą Zakonu, to obrzezanie twoje stało ci się nieobrzezaniem. |
9. | DĄBR.WUL.1973 | Obrzezanie wprawdzie jest pożyteczne, jeżeli zachowujesz Zakon. Jeśli jednak łamiesz Zakon, obrzezanie twoje staje się zbyteczne. |
10. | DĄBR.GR.1961 | Obrzezanie wprawdzie jest pożyteczne, jeżeli zachowujesz Zakon. Jeśli jednak łamiesz Zakon, obrzezanie twoje staje się zbyteczne. |
11. | TYSIĄCL.WYD5 | Obrzezanie posiada wprawdzie wartość, jeżeli zachowujesz Prawo. Jeżeli jednak przekraczasz Prawo, będąc obrzezanym, stajesz się takim, jak nieobrzezany. |
12. | BRYTYJKA | Bo obrzezanie jest pożyteczne, jeśli przestrzegasz zakonu; jeśli jednak jesteś przestępcą zakonu, obrzezanie twoje stało się nieobrzezaniem. |
13. | POZNAŃSKA | Obrzezanie wtedy przynosi korzyść, gdy postępujesz zgodnie z Prawem. Jeśli zaś występujesz przeciw Prawu, obrzezanie twoje traci znaczenie. |
14. | WARSZ.PRASKA | Obrzezanie przynosi, co prawda, pożytek, ale tylko wtedy, gdy zachowujesz Prawo. Jeżeli zaś sprzeniewierzasz się Prawu, to mimo obrzezania jesteś jak nie obrzezany. |
15. | ŚLĄSKIE.TOW.BIB. | Obrzezanie jest pożyteczne, jeżeli spełniasz Prawo. Zaś jeśli byłbyś przestępcą Prawa, twoje obrzezanie stało się nieobrzezaniem. |
16. | EIB.BIBLIA.2016.LIT | Obrzezanie bowiem ma znaczenie, ale jeżeli przestrzegasz Prawa. Jeśli natomiast łamiesz Prawo, twoje obrzezanie jest równoznaczne z jego brakiem. |
17. | TOR.PRZ. | Obrzezanie bowiem jest korzystne, jeśli wykonujesz Prawo; a jeślibyś był przestępcą Prawa, twoje obrzezanie staje się nieobrzezaniem. |