Pokaż oryg. numery wersetów1. | BUDNY.1574 | Lecz zwierzchu mądrość naprzód jednak czysta jest, potym spokojna, skromna, powolna, pełna zmiłowania i owoców dobrych, nie osądzająca i nieobłudna. | 2. | WUJEK.1923 | Lecz która jest z góry mądrość, najprzód jestci czysta, potem spokojna, skromna, łacna ku namówieniu, przyzwalająca dobrym, pełna miłosierdzia i owoców dobrych, nie szacująca, bez obłudy. | 3. | RAKOW.NT | A ona która jest z wysoka mądrość, naprzódci czysta jest, potym spokojna, skromna, powolna, pełna miłosierdzia, i owoców dobrych, nie sądząca, i nieobłudna. | 4. | GDAŃSKA.1881 | Ale mądrość, która jest z góry, najprzódci jest czysta, potem spokojna, mierna, powolna, pełna miłosierdzia i owoców dobrych, nieposądzająca, i nieobłudna. | 5. | GDAŃSKA.2017 | Mądrość zaś, która jest z góry, jest przede wszystkim czysta, następnie pokojowo usposobiona, łagodna, ustępliwa, pełna miłosierdzia i dobrych owoców, bezstronna i nieobłudna. | 6. | JACZEWSKI | Skromną jest mądrość, która z nieba pochodzi; ona miłuje spokój, jest cichą, powolną, zgodną, litościwą, użyteczną; nikogo ona nie potępia; nikogo w błąd nie wprowadza. | 7. | MARIAWICI | Ale mądrość, która jest z góry, najpierw jest wstydliwa, potem pokój czyniąca, skromna, łatwo dająca się przeprosić, z dobrymi zgodna, pełna miłosierdzia i dobrych owoców, nieposądzająca i bez obłudy. | 8. | DĄBR.WUL.1973 | Ale mądrość, która jest z wysoka, jest przede wszystkim czysta, potem spokojna, skromna, ustępliwa, dobrym sprzyjająca, pełna miłosierdzia i owoców dobrych, nie stronnicza i nie obłudna. | 9. | DĄBR.GR.1961 | Ale mądrość, która jest z wysoka, jest przede wszystkim czysta, potem spokojna, skromna, ustępliwa, pełna miłosierdzia i owoców dobrych, nie stronnicza i nie obłudna. | 10. | TYSIĄCL.WYD5 | Mądrość zaś [zstępująca] z góry jest przede wszystkim czysta, dalej - skłonna do zgody, ustępliwa, posłuszna, pełna miłosierdzia i dobrych owoców, wolna od względów ludzkich i obłudy. | 11. | BRYTYJKA | Ale mądrość, która jest z góry, jest przede wszystkim czysta, następnie miłująca pokój, łagodna, ustępliwa, pełna miłosierdzia i dobrych owoców, nie stronnicza, nie obłudna. | 12. | POZNAŃSKA | Natomiast mądrość (pochodząca) z góry jest przede wszystkim skromna, dalej pełna pokoju, pobłażliwa, uległa, pełna miłosierdzia i dobrych owoców, jest stała i szczera. | 13. | WARSZ.PRASKA | Mądrość, która pochodzi z góry, jest przede wszystkim czysta, skłonna do zgody, wyrozumiała, uległa, pełna miłosierdzia i dzieł dobrych, wolna zaś od względów ludzkich i wszelkiej obłudy. | 14. | KALETA | Ale [ta, która jest] z_góry mądrość, najprzód czysta jest, potem spokojna, mierna, powolna, pełna miłosierdzia i owoców dobrych, nieposądzająca, nieobłudna. | 15. | ŚLĄSKIE.TOW.BIB. | A mądrość z góry przede wszystkim jest czysta, potem usposobiona pokojowo, łagodna, uległa, pełna litości oraz szlachetnych owoców, bezstronna i nieobłudna. | 16. | EIB.BIBLIA.2016.LIT | Mądrość pochodząca z góry jest przede wszystkim czysta, następnie pokojowo usposobiona, uprzejma, dająca się przekonać, pełna miłosierdzia i dobrych owoców, niestronnicza, nieobłudna. | 17. | TOR.PRZ. | Ale mądrość, która jest z góry, najpierw jest prawdziwie czysta, następnie pokojowo usposobiona , łagodna, dająca się przekonać, pełna miłosierdzia i dobrych owoców, bezstronna i nieobłudna. |
|