Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń | Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii |
[1] »Dla tego bez obmowy jesteś o człowiecze wszelki sądzący, bo czem osądzasz drugiego, siebie samego osądzasz, bo też działasz co sądzisz.
[2] »A wiemy że sąd Boży jest wedle prawdy na takowe (rzeczy) działające.
[3] »Myślisz lepak to o człowiecze sądzący (tych) co takowe (rzeczy) działają, a (sam) toż czynisz, że się ty wybiegasz sądu Bożego?
[4] »Albo bogactwa dobroci jego i cierpliwości, i oczekawania lekce ważysz, niewiedząc że cię dobrotliwość Boża do pokajania wiedzie?
[5] »Lecz wedle twardości twej i nie upamiętałego serca, skarbisz sobie gniew na dzień gniewu, i odkrycia sprawiedliwego sądu Bożego,
[6] »Który odda każdemu wedle spraw jego.
[7] »Owym jednak co wedle cierpliwości skutku dobrego, sławy i czci i nieśmiertelności szukają, żywot wieczny.
[8] »A owym co z sporu a nie są powolni prawdzie, lecz powolni niesprawiedliwości, oborzenie i gniew.
[9] »Utrapienie i ucisk, na wszelką duszę człowieka brojącego złość, i Juda pierwej i Greka.
[10] »Sława lepak i cześć, i pokój wszelkiemu działającemu dobro, i Judowi pierwej i Grekowi.
[11] »Bo niemasz względu na osobę u Boga.
[12] »Bo którzykolwiek bez zakonnie zgrzeszyli, bez zakonnie i poginą; a którzykolwiek wzakonie zgrzeszyli, przez zakon osądzeni będą.
[13] »Bo nie (ci) co słuchają zakonu sprawiedliwi u Boga, ale co czynią zakon usprawiedliwieni będą.
[14] »Bo gdy narodowie którzy nie mają zakonu, zprzyrodzenia zakonne (sprawy) czynią, ci zakonu niemając (sami) sobie są zakonem,
[15] »Którzy okazują skutek zakonny napisany wsercach swych, gdy jim poświadcza ich sumnienie, i między sobą myśli obwiniają się, albo się też obmawiają.
[16] »Wdzień (on) gdy Bóg sędzić będzie skrytości człowiecze, wedle Ewanielionu mojego, przez Jesusa Christa.
[17] »Oto się ty Judowinem mienisz, i ubezpieczasz się na zakon, i chwalisz się Bogiem.
[18] »I znasz jego wolą, i doznawasz róznic, nauczony z zakonu.
[19] »Ufasz też siebie być wodzem ślepych, światłem wciemności.
[20] »Ćwiczycielem nierozumnych, uczycielem niemowiątek, mającym kształt znajomości i prawdy wzakonie;
[21] »Który przeto uczysz drugiego, siebie samego nie uczysz; który przepowiedasz nie kraść, kradniesz.
[22] »Który mówisz (że) nie cudzołożyć, cudzołożysz, który brzydzisz się bałwanami, święte (rzeczy) kradniesz.
[23] »Który się wzakonie chłubisz (a) przez przestępstwo zakonu Boga nie czcisz.
[24] »Bo imię Boże dla was bluźnią między narody, jako napisano.
[25] »Bo obrzezanie jednak pomaga jeśli zakon zachowasz, lecz jeśli przestępcą zakonu jesteś, obrzezanie twoje napłetkiem się uczyniło.
[26] »Jeśli przeto napłetek usprawiedliwienia zakonu ustrzeże, izali (on) jego napłetek, nie będzie policzon za obrzezanie?
[27] »I osądzi (on) zprzyrodzenia napłetek zakon wykonywający, ciebie co przez pismo i obrzezanie przestępcąś zakonu.
[28] »Bo nie ten jest Judem co na jawiu, ani to jest obrzezanie co na jawiu na ciele, ale kto wtajemnicy Judowin.
[29] »I obrzezanie serca wduchu nie w piśmie, którego chwała nie z ludzi, ale z Boga.