Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń | Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii |
[1] »A co do darów duchowych, nie chcę zostawiać was, bracia, w nieświadomości.
[2] »Wiecie, że gdy byliście poganami, prowadzono was przed niemych bożków, i szliście.
[3] »Przeto oznajmiam wam, że nikt, kto przemawia w Duchu Bożym, nie złorzeczy Jezusowi. I nikt nie może powiedzieć „Pan Jezus”, jak tylko w Duchu Świętym.
[4] »Są różne dary łaski, lecz ten sam Duch.
[5] »I różne są rodzaje posług, lecz ten sam Pan.
[6] »I różne są rodzaje działania, lecz tenże Bóg, który sprawia wszystko we wszystkich.
[7] »A w każdym objawia się Duch dla (ogólnego) pożytku.
[8] »I tak jednemu dostaje się przez Ducha mowa mądrości, a innemu mowa umiejętności według tegoż Ducha.
[9] »Jednemu wiara w tymże Duchu, a innemu łaska uzdrawiania w tymże Duchu.
[10] »Jednemu dar czynienia cudów, drugiemu proroctwo, innemu rozpoznawanie duchów, innemu rozmaitość języków lub umiejętność ich tłumaczenia.
[11] »A wszystko to sprawia jeden i ten sam Duch, udzielając każdemu z osobna, jak chce.
[12] »Albowiem jak jedno jest ciało, a członków ma wiele i wszystkie członki ciała, chociaż jest ich wiele, są przecież jednym ciałem, tak i Chrystus.
[13] »Gdyż w jednym Duchu wszyscy ochrzczeni byliśmy w jedno ciało, czy to Żydzi, czy Grecy, niewolnicy czy wolni i wszyscy jednym Duchem zostaliśmy przepojeni.
[14] »Bo i ciało nie jest jednym członkiem, lecz składa się z wielu.
[15] »Gdyby tak noga powiedziała: Ponieważ nie jestem ręką, nie należę do ciała, czy dlatego do ciała nie należy?
[16] »A jeżeliby tak ucho rzekło: Ponieważ nie jestem okiem, nie należę do ciała, czy dlatego do ciała nie należy?
[17] »Gdyby całe ciało było okiem, gdzież słuch? A gdyby całe było słuchem, gdzież powonienie?
[18] »Ale Bóg każdy członek pomieścił w ciele, tak jak chciał.
[19] »I gdyby wszystkie były jednym członkiem, gdzież byłoby ciało?
[20] »A teraz wprawdzie wiele jest członków, ale ciało jedno.
[21] »I nie może oko powiedzieć ręce: Nie potrzeba mi ciebie; albo znowu głowa nogom: Nie jesteście mi potrzebne.
[22] »Owszem, te członki ciała, które zdają się być słabsze, są bardziej potrzebne,
[23] »a członki ciała, które uważamy za mniej szlachetne, tym większym otaczamy szacunkiem. I większą troskę o przyzwoitość okazujemy w stosunku do tych, co uchodzą w nas za wstydliwe,
[24] »bo które nie są wstydliwe, nie potrzebują tego. Lecz i Bóg ciało tak urządził, że przydał czci tym członkom, którym jej niedostawało,
[25] »aby nie było rozdwojenia w ciele i aby członki w równej mierze troszczyły się jedne o drugie.
[26] »A jeśli cierpi jeden członek, wszystkie członki z nim cierpią i jeśli jeden członek czci doznaje, wszystkie członki się z nim radują.
[27] »Wy jesteście ciałem Chrystusowym i jego członkami, każdy jakąś cząstką.
[28] »A niektórych ustanowił Bóg w Kościele: najpierw Apostołów, potem Proroków, po trzecie Nauczycieli, innym dał moc (czynienia cudów), jeszcze innym dary uzdrawiania, posługiwania, rządzenia, władania językami.
[29] »Czy wszyscy są Apostołami? Czy wszyscy Prorokami?
[30] »Czy wszyscy Nauczycielami? Czy wszyscy mają niezwykłą moc? Czy wszyscy mają dar uzdrawiania? Czy wszyscy władają językami? Czy wszyscy tłumaczą?
[31] »Ale wy ubiegajcie się o wyższe dary. Ja zaś wskażę wam drogę najdoskonalszą ze wszystkich.