Teksty » Nowa Biblia Gdańska » Księga Hioba » Rozdział 33
«  Księga Hioba 32 Księga Hioba 33 Księga Hioba 34  »
Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń
 
Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii
[1] »Słuchaj więc Ijobie mojej mowy, nastaw ucho na wszystkie moje słowa. [2] »Gdy oto raz otworzyłem moje usta – mój język sam już mówi na moim podniebieniu. [3] »Szczerość mojego serca odbije się w moich słowach, a me usta wynurzą jasną prawdę. [4] »Duch Boga mnie stworzył, ożywiło mnie tchnienie Wszechmocnego. [5] »Jeśli zdołasz – chciej mi zaprzeczyć; szykuj się przede mną i broń. [6] »Oto jestem jak ty wobec Boga, i ja jestem skrojony z gliny. [7] »Zatem nie powinna cię trwożyć jakaś obawa przede mną, a me brzemię zbytnio cię nie przytłoczy. [8] »Ale wypowiedziałeś się w moje uszy i jeszcze słyszę brzmienie twych słów. [9] »Powiedziałeś: Ja jestem czysty, wolny od występku, nieskazitelny i nie ma we mnie winy. [10] »Zaprawdę, Bóg wynajduje przeciw mnie szykany i uważa mnie za Swojego wroga. [11] »Kładzie w okowy moje nogi oraz śledzi wszystkie moje ścieżki. [12] »Oświadczam ci, że w tym nie jesteś sprawiedliwy; Bóg zawsze jest wyższy niż człowiek. [13] »Czemu zatem prowadziłeś z Nim spór? Przecież On wszystkich spraw nie objawia. [14] »Jednak Bóg przemawia, raz i drugi; tylko na to się nie zwraca uwagi. [15] »We śnie, w widzeniu nocnym, kiedy twardy sen ludzi opada i drzemią na swoim łożu, [16] »wtedy otwiera ludziom uszy, kładąc pieczęć na danej im przestrodze. [17] »Aby odwieść człowieka od złego czynu i uchronić męża od pychy. [18] »Tak, ochrania jego duszę od zniszczenia, by pod oręż nie poszło jego życie. [19] »Bywa też na swym łożu karmiony cierpieniem, a w jego członkach jest uporczywa walka. [20] »Chleb staje się zmierzłym w jego życiu i ulubiona strawa jego osoby. [21] »Zanika jego ciało, tracąc wygląd i przedtem niewidoczne, gołe wysadzają się jego kości. [22] »Tak do grobu zbliża się jego osoba, a jego życie do śmiercionośnych potęg. [23] »Jeśli jest więc, dla niego posłaniec, orędownik, jeden z oddziału pod komendą jednego wodza, co objawi człowiekowi jego powinność; [24] »jeśli Bóg się nad nim zmiłuje oraz powie: Otrzymałem okup; wybawiam, aby nie zstąpił do grobu –  [25] »wtedy jego cielesna natura odświeża się szybciej niż za młodu i znowu wraca do swej młodzieńczej siły. [26] »Kiedy się modli do Boga, przyjmuje go łaskawie, i w triumfie pozwala mu oglądać Swoje oblicze. Tak wynagradza On człowiekowi jego sprawiedliwość. [27] »A człowiek wyśpiewuje to przed ludźmi i powiada: Zgrzeszyłem, a co jest proste – skrzywiłem, ale mi tego nie policzono. [28] »Wyzwolił moją duszę i nie uległa ruinie; moje życie może oglądać światło. [29] »To wszystko Bóg spełnia z człowiekiem – dwukrotnie i trzykrotnie, [30] »aby jego osobę wyprowadzić z grobu i by był oświetlony światłem życia. [31] »Rozważ to Jobie i mnie posłuchaj; zamilknij i daj mi mówić. [32] »Jeśli masz słowo – zechciej mi zaprzeczyć; zatem mów, bo byłbym rad przyznać ci słuszność. [33] »A jeśli nie – zechciej ty mnie wysłuchać, zamilknij, a cię nauczę mądrości. 
«  Księga Hioba 32 Księga Hioba 33 Księga Hioba 34  »


 Źródło tekstu: Śląskie Towarzystwo BiblijneOpis prezentowanego tekstu: Przekład opracowany przez Śląskie Towarzystwo Biblijne. Stary Testament opracowany na bazie hebrajsko - polskiego przekładu Tanach - dokonanego przez Izaaka Cylkowa, greckiego tekstu Septuaginty oraz Biblii Gdańskiej; zaś Nowy Testament tłumaczony ze zbioru greckich manuskryptów, znanych jako "Textus Receptus". Publikacja tekstu zgodnie z prawami zawartymi na stronie przekładu: "Prawa autorskie nie zastrzeżone. Powielanie, kopiowanie i propagowanie tekstu NBG jak najbardziej wskazane (bez żadnych dodatków w tekście, czy uzupełnień Pisma). "