Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń | Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii |
[1] »Bądźcie naśladowniki moimi, jakom i ja Chrystusowym.
[2] »A chwalę was, bracia! iż we wszystkiem na mię pamiętacie, a jakom wam podał, rozkazania moje trzymacie.
[3] »Ale chcę, abyście wiedzieli, iż każdego męża głową jest Chrystus, a głową niewiasty mąż, a głową Chrystusową Bóg.
[4] »Wszelki mąż modlący się albo prorokujący zakrywszy głowę, szpeci głowę swoję.
[5] »A każda niewiasta modląca się albo prorokująca nie nakrytą głową, sromoci głowę swą; boć jedno jest, jakoby ogolona była.
[6] »Albowiem niewiasta jeźli się nie nakrywa, niechże się strzyże; lecz jeźli sromota niewieście strzydz się albo golić, niechże nakrywa głowę swoję.
[7] »Mążci niema zakrywać głowy swojéj, gdyż jest wyobrażeniem i chwałą Bożą: a niewiasta jest chwałą mężową.
[8] »Bo mąż nie jest z niewiasty, ale niewiasta z męża.
[9] »Albowiem nie jest stworzon mąż dla niewiasty, ale niewiasta dla męża.
[10] »(A przetóż niewiasta ma mieć zwierzchność na głowie dla Aniołów.)
[11] »Wszakóż ani mąż bez niewiasty, ani niewiasta bez męża w Panu.
[12] »Albowiem jako niewiasta z męża, tak téż mąż przez niewiastę, a wszystko z Boga.
[13] »Wy sami osądźcie: przystoili niewieście, nie przykrywszy się, modlić się Bogu?
[14] »Ani samo przyrodzenie was uczy, iż mąż, gdyby włosy zapuszczał, jest mu ku zelżywości?
[15] »Lecz niewiasta, jeźli zapuści włosy, jest jéj ku chwale, przeto, iż włosy są jéj za przykrycie dane.
[16] »A jeźli się kto zda być swarliwym, my nie mamy takiego obyczaju, ani kościół Boży.
[17] »A to rozkazuję, nie chwaląc, iż się nie ku lepszemu, ale ku gorszemu schadzacie.
[18] »A iż najprzód, gdy się schodzicie do kościoła, słyszę, rozerwania bywają między wami: i poczęści wierzę.
[19] »Boć muszą być i kacerstwa, aby i którzy są doświadzeni, stali się jawni między wami.
[20] »Gdy się tedy wespół schodzicie, już nie jest jedzenie wieczerzy Pańskiéj.
[21] »Bo każdy wieczerzą swą wprzód bierze ku jedzeniu, a jeden łaknie, a drugi jest pijany.
[22] »Zali domów nie macie do jedzenia i picia? albo kościołem Bożym gardzicie i zawstydzacie te, którzy nie mają? Cóż wam rzekę? Chwalę was? w tem nie chwalę.
[23] »Albowiem ja wziąłem od Pana, com téż wam podał: Iż Pan Jezus nocy, któréj był wydan, wziął chleb,
[24] »A dzięki uczyniwszy, łamał i rzekł: Bierzcie a jedzcie; to jest ciało moje, które za was będzie wydane: to czyńcie na moję pamiątkę.
[25] »Także i kielich po wieczerzy, mówiąc: Ten kielich nowy Testament jest we krwi mojéj. To czyńcie, ilekroć pić będziecie, na pamiątkę moję.
[26] »Albowiem ilekroć będziecie ten chleb jedli i kielich pili, śmierć Pańską będziecie opowiadać, aż przyjdzie.
[27] »A tak, ktobykolwiek jadł ten chleb, albo pił kielich Pański niegodnie, będzie winien ciała i krwie Pańskiéj.
[28] »Niechajże doświadczy samego siebie człowiek, a tak niech je z chleba tego i z kielicha pije.
[29] »Albowiem który je i pije niegodnie, sąd sobie je i pije, nie rozsądzając ciała Pańskiego.
[30] »Dlatego między wami wiele chorych i słabych, i wiele ich zasnęło.
[31] »Bo, byśmy się sami sądzili, nie bylibyśmy sądzeni.
[32] »Lecz gdy bywamy sądzeni, od Pana bywamy karani, abyśmy nie byli z tym światem potępieni.
[33] »A tak, bracia moi! gdy się schodzicie ku jedzeniu, oczekawajcie jedni drugich.
[34] »Jeźli kto łaknie, niech je doma, abyście się na sąd nie schodzili. A inne rzeczy, gdy przyjdę, postanowię.