Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń | Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii |
[1] »Bądźcie moimi naśladowcami, jak i ja
jestem naśladowcą Chrystusa.
[2] »A chwalę was, bracia,
za to, że we wszystkim o mnie pamiętacie i zachowujecie nauki tak, jak
je wam przekazałem.
[3] »Lecz chcę, żebyście wiedzieli, że głową każdego mężczyzny jest Chrystus, a głową kobiety mężczyzna, a głową Chrystusa Bóg.
[4] »Każdy mężczyzna, gdy się modli albo prorokuje z nakrytą głową, hańbi swoją głowę.
[5] »I każda kobieta, gdy się modli albo prorokuje z nienakrytą głową, hańbi swoją głowę. Bo to jest jedno i to samo, jakby była ogolona.
[6] »Jeśli więc kobieta nie nakrywa
głowy, niech się też strzyże. A jeśli hańbiące jest dla kobiety być ostrzyżoną lub ogoloną, niech nakrywa
głowę. [7] »Mężczyzna zaś nie powinien nakrywać głowy, gdyż jest obrazem i chwałą Boga. Kobieta zaś jest chwałą mężczyzny.
[8] »Bo mężczyzna nie jest z kobiety, lecz kobieta z mężczyzny.
[9] »Mężczyzna bowiem nie został stworzony dla kobiety, ale kobieta dla mężczyzny.
[10] »Dlatego kobieta powinna mieć na głowie
znak władzy, ze względu na aniołów.
[11] »A jednak w Panu ani mężczyzna nie
jest bez kobiety, ani kobieta nie jest bez mężczyzny.
[12] »Jak bowiem kobieta jest z mężczyzny, tak też mężczyzna przez kobietę, lecz wszystko jest z Boga.
[13] »Osądźcie sami: Czy wypada kobiecie modlić się do Boga bez nakrycia
głowy? [14] »Czyż sama natura nie uczy was, że gdy mężczyzna nosi długie włosy, przynosi mu to wstyd?
[15] »Ale jeśli kobieta nosi długie włosy, przynosi jej to chwałę, gdyż włosy zostały jej dane za okrycie.
[16] »A jeśli ktoś wydaje się być kłótliwy, my takiego zwyczaju nie mamy, ani kościoły Boże.
[17] »Mówiąc to, nie chwalę
was, że się zbieracie nie ku lepszemu, ale ku gorszemu.
[18] »Najpierw bowiem słyszę, że gdy się zbieracie jako kościół, są wśród was podziały, i po części
temu wierzę.
[19] »Bo muszą być między wami herezje, aby się okazało, którzy są wypróbowani wśród was.
[20] »Gdy więc się zbieracie, nie jest to spożywanie wieczerzy Pańskiej.
[21] »Każdy bowiem najpierw je własną wieczerzę i jeden jest głodny, a drugi pijany.
[22] »Czyż nie macie domów, aby jeść i pić? Albo czy gardzicie kościołem Bożym i zawstydzacie tych, którzy
nic nie mają? Co mam wam powiedzieć? Czy mam was pochwalić? Za to
was nie chwalę.
[23] »Ja bowiem otrzymałem od Pana to, co wam przekazałem, że Pan Jezus tej nocy, której został wydany, wziął chleb;
[24] »A gdy złożył dziękczynienie, połamał i powiedział: Bierzcie i jedzcie, to jest moje ciało, które za was jest łamane. Czyńcie to na moją pamiątkę.
[25] »Podobnie po wieczerzy
wziął też kielich, mówiąc: Ten kielich to nowy testament w mojej krwi. Czyńcie to, ilekroć będziecie pić, na moją pamiątkę.
[26] »Ilekroć bowiem będziecie jedli ten chleb i pili ten kielich, śmierć Pana zwiastujecie, aż przyjdzie.
[27] »Dlatego też kto je ten chleb albo pije ten kielich Pański niegodnie, będzie winny ciała i krwi Pana.
[28] »Niech więc człowiek bada samego siebie i tak niech je z
tego chleba, i niech pije z tego kielicha.
[29] »Kto bowiem je i pije niegodnie, sąd własny je i pije, nie rozróżniając ciała Pańskiego.
[30] »Dlatego jest wśród was wielu słabych i chorych, a niemało też zasnęło.
[31] »Bo gdybyśmy sami siebie sądzili, nie bylibyśmy sądzeni.
[32] »Lecz gdy jesteśmy sądzeni, przez Pana jesteśmy karceni, abyśmy nie byli potępieni
wraz ze światem.
[33] »Tak więc, moi bracia, gdy się zbieracie, aby jeść, czekajcie jedni na drugich.
[34] »A jeśli ktoś jest głodny, niech zje w domu, żebyście się nie zbierali ku sądowi. Co do pozostałych
spraw, zarządzę, gdy przyjdę.