Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń | Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii |
[1] »A przeto, bracia święci, uczestnicy powołania niebieskiego, patrzcie na Apostoła i najwyższego kapłana wiary naszej, Jezusa,
[2] »wiernego temu, który go uczynił, jak i Mojżesz był wierny w całym domu jego.
[3] »Albowiem chwała, której on dostąpił, o tyle przewyższa chwałę Mojżeszową, o ile chwała budowniczego większa jest od chwały domu, który on zbudował.
[4] »Bo każdy dom przez kogoś budowany bywa, ale Bóg stworzył wszystkie rzeczy.
[5] »Mojżesz był wierny w całym domu jego jako sługa na świadectwo tego, co miało być powiedziane —
[6] »Chrystus zaś jako syn w domu swoim, a tym domem jesteśmy my, jeśli ufność i chwałę nadziei aż do końca niewzruszenie zachowamy.
[7] »Przeto jak mówi Duch Święty: Dzisiaj, gdy posłyszycie głos jego,
[8] »nie zatwardzajcie serc waszych, jako w buncie na pustyni w dniu próby,
[9] »gdzie doświadczali mię ojcowie wasi, aby mię próbować, i przez lat czterdzieści patrzyli na sprawy moje.
[10] »I dlatego zagniewałem się na ten naród i rzekłem: Ci zawsze błądzą sercem. A oni nie poznali dróg moich.
[11] »Przeto przysiągłem w gniewie moim, że nie wnijdą do odpocznienia mego.
[12] »Baczcież, bracia, aby snadź nie było w którym z was serca złego w niedowiarstwie ku odstąpieniu od Boga żywego,
[13] »ale napominajcie codziennie jeden drugiego, póki trwa to, co zwane jest „Dzisiaj”, aby który z was nie popadł w zatwardziałość przez ułudę grzechu.
[14] »Staliśmy się bowiem uczestnikami Chrystusa, jeśli podstawę istnienia w nim zachowamy nienaruszoną do końca.
[15] »Dopóki nam mówią: Dzisiaj, gdy posłyszycie głos jego, nie zatwardzajcie serc waszych jako w onym buncie.
[16] »Niektórzy bowiem choć posłyszeli, zbuntowali się, ale nie byli to wszyscy, którzy za Mojżesza wyszli byli z Egiptu.
[17] »Na kogóż tedy zagniewał się na lat czterdzieści? Czyż nie na tych, którzy zgrzeszyli i których trupy legły na pustyni?
[18] »A którymże to poprzysiągł, że nie mieli wnijść do odpocznienia jego, jeśli nie tym, co byli niewierni?
[19] »Otóż widzimy, że nie mogli wnijść z przyczyny niedowiarstwa.